Keď sa raz opýtali jedného naftového magnáta, ako postupuje pri rozhodovaní, odvetil: „Zistil som, že po dosiahnutí určitého bodu sa už o probléme nemá ďalej premýšľať, pretože to vedie iba k zmätku a ďalším obavám. Prichádza chvíľa, keď každé ďalšie rozoberanie problému sa stáva prekážkou. Nastáva čas rozhodnúť sa a konať, čas, keď sa už človek nemá obzerať dozadu.“

Jeden vedúci pracovník pri riešení pracovných problémov na poradách ušetril 75 percent času tým, že zrušil dovtedajší postup, ktorý tkvel v tom, že jeho nespokojní spolupracovníci rozoberali všetky problémy a končili otázkou: „Čo budeme robiť?“

Zaviedol novú zásadu – každý, kto predloží nejaký problém, musí si predtým pripraviť odpovede na štyri otázky:

1. V čom spočíva problém?

2. Čo je príčinou problému?

3. Aké sú možné riešenia problému?

4. Aké riešenie navrhujem ja?

Pri takomto postupe museli kolegovia zistiť všetky potrebné fakty a celý problém dobre premyslieť. Zvyčajne sami prišli na správne riešenie. Ak aj nie, diskusia mala logický ráz a trvala oveľa kratšie.


Zdieľať: