Prvý mýtus: Keď si to kúpim, budem šťastný

Tento mýtus nás opantá už v detstve. Myslíme si, že iba vtedy budeme „in“, ak si tú vec kúpime. Sporenie nepovažuje súčasná spoločnosť za kladnú hodnotu, pretože môžeme o niečo prísť. („Tovar ponúkame iba teraz, iba pre vás, je ho obmedzené množstvo – do vypredania zásob!“) Obchodné reťazce nás vedome ovplyvňujú, aby sme si kúpili aj veci, ktoré sme pôvodne kúpiť nechceli. Pravidelne prestavujú regály tak, aby nútili kupujúceho prejsť celý obchod, kým nájde tovar, ktorý chcel. Cestou, samozrejme, objaví množstvo výrobkov v akcii… Dobrou ochranou je chodiť na nákup so zoznamom (pretože kúpite len to, čo skutočne potrebujete, a nie to, na čo dostanete chuť). A ešte jedna drobná rada: nikdy nechoďte nakupovať hladní! Stalo sa mi, že pri nákupe v hodnote 60 eur som minul takmer o desať eur viac, keď som šiel na nákup hladný (dostal som chuť na všetko, čo som uvidel!).


Zdieľať: