Každý, kto navštívil Theodora Roosevelta, bol prekvapený jeho vedomosťami. Ako to všetko dokázal? Veľmi jednoducho. Vždy, keď čakal návštevu, deň predtým sedel do noci a prečítal si všetko, o čom vedel, že zaujíma jeho hosťa. Vedel totiž, že cesta k srdcu človeka vedie rozprávaním o veciach, ktoré si ten človek najviac cení.

Predstaviteľ istej newyorskej pekárenskej firmy H. G. Duvernoy sa dlho snažil predať svoj chlieb jednému hotelu. Štyri roky navštevoval riaditeľa onoho hotela, chodil na rovnaké spoločenské akcie ako on, zámerne býval v tých istých hoteloch a to len preto, aby ho získal ako zákazníka. Márne. Potom sa rozhodol, že zmení taktiku. Začal zisťovať, čo riaditeľa mimoriadne zaujíma. Zistil, že riaditeľ je súčasne prezidentom istej americkej hotelovej spoločnosti. Hneď na druhý deň túto spoločnosť spomenul v rozhovore. Všetko sa zrazu zmenilo. Vďaka tomu, že si dal námahu a zistil, o čom riaditeľ rád rozpráva, získal nového zákazníka.


Zdieľať: